Francine haar eerste singlereis, spannend!

23-08-2023 door

Francine haar eerste singlereis naar IbizaMijn eerst singlereis, toch best een beetje spannend. Na Google afgezocht te hebben voor de beste aanbieder kwam ik uit bij Crusj singlereizen. De reis naar Ibiza trok mij omdat ik al eerder naar Ibiza was geweest, dat was voor mij een fijne basis om met allemaal vreemden op reis te gaan.

Achteraf gezien absoluut niet nodig, want alle medereizigers en reisleidster Anouk waren allemaal erg aardig en bereid om te helpen als dat nodig was. We waren met een klein groepje, 7 singles in totaal. We hebben elkaar ontmoet op het vliegveld en al snel was er een klik binnen de groep. Op Ibiza aangekomen werden we ontvangen door Anouk, samen zijn we naar het hotel gebracht via de transfer. Het was al in de avond, dus we hebben wat gegeten en vervolgens naar de kamers. Ondanks de korte vliegreis was het wel een lange dag.

De volgende dag kon de vakantie echt beginnen. Vanaf dat moment was het een combinatie van lekker relaxen bij het zwembad of een strandje, of op pad met de auto of te voet. Maar net wat je wilde, aanhaken bij een gedeelte van de groep, of zelf op avontuur. Er waren verschillende excursies te boeken, de Jeepsafari, naar Formentera en/of een catamaran tocht. Omdat ik eerder al op Ibiza was geweest heb ik ervoor gekozen om deze excursies niet bij te boeken, maar zelf nieuwe delen van Ibiza te ontdekken met (of zonder) auto. Zo zaten er twee baaitjes dicht bij het hotel waar we op zaterdag ochtend langs zijn gegaan.

Op zondag zijn we met de halve groep met de auto op pad gegaan naar Cala Comte en Cala Bassa (door ons ook wel Cala Decadenta genoemd vanwege de prijs die je betaald voor een ligbedje, gelukkig lag het zand ook heerlijk). Dit was ook de dag van de excursie naar Formentera, daar was de andere helft van de groep naartoe. Maandagochtend zijn we richting het zuiden gereden om Es Vedra (uiteraard) te zien en daarna de Festival Club, iets minder bekend maar wel erg leuk om rond te lopen en een foto shoot te doen. Dat was een van de vele tips die we van Anouk hebben gekregen, dus zeker een meerwaarde zo’n reisleidster!

Francine haar eerste singlereis naar Ibiza Francine haar eerste singlereis naar Ibiza

Nog zo’n tip was Ushuaia, daar zijn we maandag avond geweest om David Guetta te kunnen zien draaien, ook echt een top ervaring. Dinsdagochtend is de helft van de groep weer vertrokken voor een excursie, deze keer voor de catamaran tocht. Zelf ben ik met de andere groepsleden naar het bergdorpje Santa Gertruda de Fruitera gegaan, een klein dorpje in het binnenland. Je bent er zo doorheen, maar het is leuk om er met de auto naartoe te rijden en langs de verschillende winkeltjes en terrasjes te lopen. ’s Avonds zijn we naar hippiemarkt Las Dalias gegaan, alles waar je aan denkt bij Ibiza kun je daar kopen.

Woensdag hadden we ingepland als relax dag, maar er stond ook nog een excursie gepland voor wie zich had opgegeven; de Jeep safari. Na het avondeten hebben we nog wat gedronken met z’n allen bij de animatie. Donderdag voelde al een beetje als laatste echte dag, want vrijdag zouden we halverwege de middag weer opgehaald worden om naar huis te gaan. We hebben met z’n drieën een bootje gehuurd en heerlijk voor Cala Comte gedobberd terwijl we naar een fijne playlist luisterden. De rest van de groep heeft verschillende wandelingen gemaakt richting en door San Antoni. ’s Avonds hebben we de vakantie met z’n allen afgesloten; eerst omhooggeklommen bij Dalt Villa in Ibiza-Stad, vervolgens de winkels langs gestruind, gegeten bij een leuk tentje en bij het hotel nog afgesloten met een drankje en een spelletje.

Francine haar eerste singlereis naar Ibiza Francine haar eerste singlereis naar Ibiza

Elke middag zijn we bij het zwembad geëindigd. De accommodatie was zeer geschikt, erg leuk opgezet en ook goed voor de conditie omdat de verschillende gebouwen op een heuvel liggen. Als je geen zin hebt om aan je conditie te werken kun je instappen in de golfcar die je dan afzet bij het juiste gebouw, na een paar dagen weet het hotelpersoneel al precies bij welk gebouw je afgezet moet worden. Ze zijn erg aardig en attent. Ik ben zelf dus niet mee geweest met de excursies, maar de reisgenoten die wel mee zijn gegaan kwamen elke keer weer enthousiast terug. Tijdens het ontbijt en diner waren we altijd met de complete groep, inclusief Anouk.

Anouk was er ook altijd bij als de groep vertrok voor een excursie en was ook regelmatig bij het zwembad te vinden als wij daar ’s middags lagen. Fijn dat er dan even gevraagd wordt hoe je de reis ervaart en of er dingen zijn waar je tegenaan loopt.

Voor mij was deze reis een groot succes. Een fijne groep, mooie reis, zelf je week kunnen indelen, als je gezelschap wil kan dat, als je even alleen wil zijn kan dat zeker ook. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!