Reisleiding

Tijdens onze singlereizen staan onze reisleiders 24 uur per dag voor je klaar. Ze kennen de bestemming op hun duimpje en kunnen je precies vertellen waar je lekker kan eten, drinken en waar je het beste uit kan gaan. Bovendien organiseren zij de activiteiten en staan ze voor je klaar als er iets aan de hand is. Hieronder vertellen onze reisleiders hoe ze bij Crusj zijn gekomen en wat hun ervaringen zijn.

Een diploma management toerisme op zak, maar geen idee wat hiermee te doen. Behalve de drang om te reizen, zoveel mogelijk te leren op gebied van toerisme en natuurlijk zoveel mogelijk zon en zee te zien. Vorig jaar zomer heb ik full time gewerkt voor Crusj. Naast kantoorwerk heb ik ook veel reizen begeleid.

Daarna ben ik naar mijn lievelingsland vertrokken: Zuid-Afrika.

Nu weer even terug in Nederland en toen Emma me vroeg of ik nog eens een reis wilde begeleiden, hoefde ik niet lang te twijfelen!

Het belangrijkste voor mij tijdens de groepsreizen is dat iedereen het maximaal naar z'n zin heeft en met een voldaan en gelukkig gevoel terug naar huis gaat. Het lijkt me dan ook fantastisch om een groep alleen reizende mensen dichter bij elkaar te brengen door middel van onwijs leuke excursies en activiteiten. En dat ook nog eens op de meest prachtige locaties!

Komend seizoen wordt naar mijn idee een groot feest!

Chantal

Bon giorno everybody! Ik heb super veel zin om aan de slag te gaan als reisleiding in Sicilië! Mijn naam is Merel en ik ben 30 jaar. Na een tijdje in Rotterdam in de horece gewerkt te hebben, had ik zin in een andere uitdaging.

Ik heb toen gesolliciteerd bij Crusj en ben aangenomen om de reizen naar Sicilië te begeleiden. Ik houd van koffie dus deze bestemming is mij op het lijf geschreven.

Verder ben ik verslaafd aan hardlopen, dus neem je hardloopschoenen mee dan kunnen we samen een rondje doen!

Merel

Mijn naam is Blanca en vanaf april 2018 ga ik aan de slag als Yogadocent en reisleidster bij Crusj! Ik kijk er enorm naar uit om dat met jullie te delen waar ik zo ontzettend enthousiast over ben: Yoga en reizen. Ik woon in Amsterdam en als ik niet op mijn Yogamat sta, vind je me waarschijnlijk ergens wandelend of fietsend in de natuur, dansend op een Ecstatic dansfeest of in een gezellig koffiezaakje met een goed boek of een fijne vriend of vriendin.

In 2016 besloot ik, tijdens een lange fietstocht van Girona naar Sevilla in Spanje, na bijna 20 jaar als HR adviseur werkzaam te zijn geweest in het bedrijfsleven, het roer om te gooien. Ik heb jaren geleden een Toerisme opleiding afgerond en ben heel blij dat ik mijn passies voor reizen en Yoga nu kan combineren bij Crusj!

Ik geef sinds begin 2016 Yogales en workshops en organiseerde en faciliteerde in 2017 mijn eerste retreats in Nederland en op Ibiza. De combinatie van vakantie en Yogalessen vind ik super waardevol, omdat je het gewone leven even achter je kunt laten en je daarmee nog meer ontspanning en diepgang kunt bereiken met onder andere de Yoga. En natuurlijk is er daarnaast ook voldoende ruimte om vakantie te vieren!

Blanca

Ola! Ik heb super veel zin om aan de slag te gaan als reisleiding op Ibiza! Ik ben Nikki, 26 jaar en net terug van een rondreis door Centraal Amerika. Tijdens mijn reis heb ik de keuze gemaakt om werk te zoeken die mijn twee passies combineert namelijk: reizen en (evenementen) organiseren.

Tip: als je van je passie je werk maakt, verveel je, je nooit! Zodoende kwam ik bij Crusj terecht. Ik hoop een geweldig leuke tijd te hebben met jullie de komende maanden!

Nikki

Namasté, mijn naam is Angela! Ongeveer 15 jaar geleden begon ik met lesgeven als Body Balance Docent (een combinatie van Yoga, Pilates en Tai Chi). Dit deed ik naast verschillende functies binnen het bedrijfsleven en tegelijkertijd volgde ik ook mijn opleiding tot Yogadocent. Na ruim 2 jaar mijn eigen Yogastudio te hebben opgebouwd en gerund, ben ik in 2017 als Internationaal gecertificeerd Yogadocent begonnen met het begeleiden van Yogagroepsreizen in het buitenland en ben ik ook voor Crusj aan de slag gegaan. Tijdens mijn lessen ervaar je een combinatie van verschillende Yogastijlen waarbij klassieke Hatha Yoga (dynamisch) en Yin Yoga (meditatief) de hoofdlijn vormen. Aangevuld met diepe ontspannings- en mindfulness technieken zoals o.a. Yoga Nidra, Meditatie & Visualisaties.

Ik reis zelf het liefst zo veel mogelijk naar zonnige bestemmingen en mijn motto is dan ook: “We travel not to escape life, but for life not to escape us”.

Ik ben onder andere afgereisd naar India (waar ik een aanvullende Yoga opleiding in een Ashram heb gevolgd), Sri Lanka, Bali, Mauritius, Boracay (Filipijnen) en Mahé (Seychellen). Maar ook dichter bij huis kom ik tot rust op de mooiste plekken zoals Ibiza, Andalusie, Zuid-Portugal, Noord-Italie, Zakynthos en natuurlijk onze schitterende Nederlandse eilanden.

Ik ga hier nog heel veel mooie bestemmingen aan toevoegen om samen met jullie m’n Yogamat uit te rollen!

Angela

Ik ben Evelien Hartman, 30 jaar en heb tijdens en na mijn studie HBO Tourism Management veel gereisd en op verschillende plekken voor langere tijd gewoond. Mijn grote liefde is Tanzania, maar ook in Griekenland en Curaçao weet ik de weg!

Ik ben sinds twee jaar weer in Nederland na mijn geweldige Tanzania avontuur, maar het blijft enorm kriebelen om weer weg te gaan. Nieuwe mensen ontmoeten, genieten van zon/zee/strand, me weer verdiepen in een andere cultuur, de taal leren, de dansen leren en daarnaast weer een nieuw avontuur aangaan, het lijkt me fantastisch! Mensen de mooiste plekjes laten zien, er voor te zorgen dat ze het ontzettend naar hun zin hebben en dat werkelijk iedereen geniet. Om ze vervolgens blij en vol met nieuwe ervaringen en nieuwe vriendschappen weer op het vliegtuig te zetten. Ik houd van organiseren en om dat dan te kunnen combineren met het heerlijke gevoel van reizen en op een andere plek te zijn, dat is voor mij de ideale baan! Ik hoop je deze zomer te ontmoeten!

Evelien

Hi allemaal! Mijn naam is Melissa en sinds juli 2016 werk ik bij Crusj op het hoofdkantoor, dus grote kans dat je mij aan de telefoon krijgt of mail van mij ontvangt!

Ik heb een enorme passie voor reizen en heb daarom de opleiding Management Toerisme gedaan. Daarna ben ik bij Corendon aan de slag gegaan op verschillende afdeling.

Af en toe ga ik ook mee als reisleiding dus wie weet ontmoeten we elkaar wel op een van de mooie bestemmingen die we aanbieden! Met vragen kan je me uiteraard altijd mailen!

Melissa

Hé! Ik ben Anouk, 25 jaar en hou van het leven! Ik geniet van mijn vrienden en van het reizen en ben het liefst op zoek naar nieuwe plekken en mooie culturen op de wereld.

Ik woon, sinds ik afgestudeerd ben als Tourism Manager, op verschillende plekken op deze mooie wereld. Afgelopen jaar heb ik in Frankrijk, Argentinië en Mexico gewoond, nu woon ik in Amsterdam. Voor 2017 ga ik weer op zoek naar een mooie nieuwe plek om te wonen!

Ik hou van ondernemen en organiseren en het leek mij altijd al leuk om reisleidster te zijn. Nu bij Crusj kan ik dan eindelijk gaan ontdekken hoe ik vakantiegangers nog blijer kan maken! Verder hou ik van een gezellige avond met leuke mensen, een goed glas wijn en ik blijf een echte kaaskop! Ook hou ik erg van dansen en spring ik altijd op bij elke gelegenheid!

Verder werk ik voor mijzelf als persoonlijk reisadviseur via Air Anouk en als serveerster in een ontbijt/lunch en broodzaak in Amsterdam.

Anouk

Hi there! Mijn naam is Tessa en ik start vanaf november als reisleidster bij Crusj. Al van jongs af aan heb ik last van reiskriebels. Zet mij in een onbekend land met een onverstaanbare taal en een hele andere cultuur dan wij in Nederland kennen en ik ben het gelukkigste meisje op aarde. Ik vind het heerlijk dat ik nu de kans krijg om mijn passie voor (verre) reizen te combineren met werk! Dingen ondernemen en organiseren is helemaal mijn ding, dus wat dat betreft is de rol als reisleidster mij op het lijf geschreven. Ik word heel gelukkig van de zon, lekker eten, een avondje dansen en een goed gesprek. Ook ben ik helemaal in mijn element als ik van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat op de piste sta. Uiteraard wordt zo’n mooie dag afgesloten in de plaatselijke après-ski kroeg met een lekker drankje.

Ik kan bijna niet wachten om de komende maanden heel veel bijzondere plaatsen te mogen ontdekken, samen met jullie! Mijn eerste Crusj-reis gaat naar Fuerteventura en ik ben al druk bezig om voor jullie de allerleukste hotspots te ontdekken. Tot snel op een van de Crusj-bestemmingen!

Tessa

Hi! Mijn naam is Emma en ik heb in 2011 Crusj opgericht. In het begin deed ik zelf alle reisleiding maar omdat we zo enorm gegroeid zijn lukt dat helaas niet meer. Heel soms kan ik nog mee en dan is het zo leuk om Meeting Friends live mee te maken.

Ik vind het altijd een feest om een nieuwe bestemming te ontdekken en een mooi programma samen te stellen. In mijn studententijd regelde ik ook altijd alles, dus wat dat betreft is deze baan me ook echt op het lijf geschreven!

Door de jaren heen heb ik zelf ook mooie vriendschappen overgehouden aan onze reizen! Dus voor iedereen die twijfelt: ga gewoon een keer mee want het is een super leuke en gezellige manier van vakantie vieren!

Hopelijk zien we elkaar op één van onze mooie bestemmingen!

Emma

Kalispera!

Ik ga deze zomer als reisleidster voor Crusj op het eiland Kos aan de slag. Door de jaren heen heb ik veel gereisd en een paar jaar geleden, heb ik besloten om van mijn interesse, mijn werk te gaan maken.

Een spannende keuze om het roer om te gooien, maar ik heb er geen moment spijt van gehad!

Na een opleiding via IVOR (hét opleidingsinstituut voor reisbegeleiding) te hebben gevolgd, heb ik sindsdien al diverse reizen begeleid. En hoe leuk is het om met een groep op pad te zijn en samen een bestemming te ontdekken?!

Nu mag ik jullie verwelkomen op Kos!

Een nieuwe bestemming binnen Crusj en ik ga mijn best doen om er een onvergetelijke vakantie van te maken.

Aan het mooie Kos en de leuke activiteiten die op het programma staan, zal het in ieder geval niet liggen!