Reizen maakt je rijker

09-08-2023 door Danny

Reisverhaal Danny singlereis Curacao 2023

Al jaren reisde ik door Europa: Bulgarije, Portugal, Tenerife, Madrid… In deze tijd reisde ik met vrienden maar in de loop der jaren beloopt iedereen zijn eigen pad. Reizen en herinneringen maken blijft voor mij het leukste wat er is dus besloot ik een keer mee te gaan met een singlereis en eigenlijk bleek het een schot in de roos want ik doe het nu al 7 jaar. Ik ben op singlereis geweest naar Barcelona, Kroatië, Italië, Chersonissos, Zweden, Zakynthos, elke reis was bijzonder en daar heb ik mooie herinneringen aan met leuke nieuwe vrienden.

In mei 2023 stond de singlereis van Crusj naar Curaçao op de planning, mijn eerste keer buiten Europa! De voorpret begon toen de groepsapp werd aangemaakt, zo kreeg je al een beetje een beeld van de mensen die mee zouden gaan.

Op Schiphol kwamen de eerste gesprekken op gang en kwam het vakantiegevoel gelijk. De mensen uit de groep kwamen overal uit het land vandaan van Groningen tot Limburg en van Katwijk aan Zee tot Enschede.

Na zo'n 9 uur vliegen kwamen we ‘s avonds aan op Curaçao. Van het tijdverschil van 6 uur merkte we bijna niks omdat we lekker mee gingen in het lokale ritme. Op het vliegveld stond onze reisleidster Faye ons vrolijk op te wachten met veel positieve energie. Dat voelde voor iedereen snel vertrouwd! Na een lange vlucht gingen de meesten lekker op tijd slapen om zich voor te bereiden op de volgende dag.

De volgende dag werd het programma door Faye verteld zodat iedereen zich kon opgeven voor de excursies en wilde je een keer niet mee, dan was dat ook prima. Vrijheid stond voorop, we zochten elkaar toch altijd wel weer op.

Wij verblijven in het Jan Thiel hotel; een accommodatie met mooie appartementen en met een mooi zwembad waar je goed kon eten. 5 minuten lopen van de plaatselijke Albert Heijn en 10 van de Zanzibar. De eerste dag was lekker relaxen op de Zanzibar. De sfeer was relaxt en iedereen genoot met elkaar. Elke avond gingen we wel uit met wie wilde.

Reisverhaal Danny singlereis Curacao 2023  Reisverhaal Danny singlereis Curacao 2023

De volgende dag was de boottocht naar Klein Curaçao. Dit was super bijzonder om mee te maken; de parelwitte stranden het blauwe water de verschillende dieren en vissen. Dit had ik nooit willen missen! Iedereen die mee was, was onder de indruk, je kan hier veel over vertellen maar sommige dingen moet je gewoon meemaken.

Reisverhaal Danny singlereis Curacao 2023   Reisverhaal Danny singlereis Curacao 2023

‘s Avonds nog uit geweest met een groepje bij Cabana beach, dit was heel gezellig. De volgende dag lekker gerelaxt zodat we de dag erna meekonden naar Willemstad om daar te gaan rijden met een e-chopper door de stad. Ook dit was zeker de moeite waard en weer goed geregeld door Faye. Daarna weer een dagje lekker relaxen om de dag er op weer op pad te gaan met een auto. We hebben het hele eiland bezichtigt! Hele mooie stranden, baaien, schilpadden, flamingo’s hebben we gezien. Leuk om mee te maken! ‘s Avonds heerlijk gefeest op de Zanzibar en die dag er op bij Mambo Beach, het was één groot feest met de groep.

Aan al het moois komt een eind dus helaas moesten we na 9 dagen weer terug naar Nederland. We hebben genoten mede dankzij de goede reisleidster Faye die alles goed regelde voor iedereen en dag en nacht voor iedereen klaar stond. Het was een reis om nooit te vergeten en Curaçao is zeker een eiland om nog eens naar terug te gaan.

De opkomst bij onze reünie was hoog, dat zegt genoeg. Sommige contacten blijven, sommige verwateren maar de mooie herinneringen zullen altijd blijven.